giovedì 8 aprile 2010

Vårfeelis

Jag hade helt hunnit glömma hur skönt det är att cykla! Man kommer ju fram supersnabbt. Jag gillar också min nya gamla cykel - fick mormors gamla "Nopsa Picnic" efter att min gamla röda cykel hade fått fötter. Vilket i och för sig inte är så konstigt när den hade lämnats till Salutorget för hela vintern...

Så skönt med vår. Hela staden ser ju så annorlunda ut utan snö; nu när man faktiskt har upplevt en snörik vinter känns det konstigt (men ack så vårigt, äntligen) att se var övergångsställena och körfilerna ligger.

Och skönt med lugna dagar. Det kommer att bli stressigt med kanden ännu, jag har på känn att de här vårmånaderna flyger iväg helt huisigt hastigt, men bokslutet är nästan klart (hoppas jag, det blir feedback imorgon). Och idag är det faktiskt redan torsdag, vilket betyder att söndag kväll är snart här, och då kommer M hem. Nej, inte räknar vi timmar här inte...

Men nu Così! Det är roligt att ha en "once more with feeling" av den, hela året är ju La mia Dorabella capace non è för mig. Addio!

Nessun commento:

Posta un commento

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...