martedì 12 luglio 2016

Ljusa nätter och myggbett

Det var faktiskt min avsikt att blogga från midsommarfirandet men väl framme i Österbotten insåg jag att jag ju inte hade packat med min dator. Well, en massa foton har jag ju knäppt på telefonen så får väl dela upp det på några inlägg om vår vecka i ljusa, myggiga Österbotten. (Kan nån förklara för mig hur det kan komma sig att de österbottniska myggorna dessutom biter mitt i den ljusa dagen, i 30 graders värme, i gassande solsken? Borde inte myggor typ dö då?)







Farmors och farfars trädgård var ju så att säga en hit hos sonen. Att vattna blommor är bland det roligaste han vet. Dessutom finns där en katt ("aooo!") och en sandlåda ("sattlåda"), det kan väl inte bli mycket bättre än så?




Vi hann på några tumisäventyr medan sonen hade kvalitetstid med farföräldrarna. Spenderade en mysig kväll på kompisars stuga med löjligt fin utsikt över havet och fikade på kafé Skorpan i Jakobstad. Och lite reashopping blev det också!






Ah, det är ju nog lite extra fint med midsommar tycker jag.

2 commenti:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...