mercoledì 29 agosto 2012

Home alone

Här ska det hittas på bus i över två veckor - sambon lever loppan med sin kör på andra sidan jordklotet! Med andra ord får jag jobba i lugn och ro till åtta på kvällen och stiga upp klockan sex på morgon utan att någon här hemma skulle påpeka att jag kanske jobbar lite för mycket. Och så får jag titta på Sex and the City och äta en massa ost och grönsaker.

Nåväl, i brist på en varm famn har jag alltmer börjat längta efter ett badkar. Jag har dessutom inte helt kommit över mitt höst- och kontorsgarderobskris (okej det är kanske snarare en längtan efter höst- och kontorsgarderobsshopping) så de kvällar då jag orkar göra något efter jobbet har jag bläddrat i modetidningar och broschyrer. Och då tänker jag hur otroligt skönt det skulle vara att få ta sin Gloria och sitt rödvinsglas och ligga i ett badkar med mycket, mycket bubblor.


Nessun commento:

Posta un commento

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...