venerdì 30 novembre 2012

Om att hålla sig varm

I mitt försök att tänka på roligare saker än "hähä, du får inte sjunga på Adventskonserten i kväll!" trotsade jag snöstormen och tog bussen till Stocka i dag. Mission: hitta en ny dunjacka.

Nu är det så att jag är lite kräsen när det gäller jackor. I och för sig är jag kräsen med mycket annat också men med ytterjackor är det nu bara så, tror jag, att det lönar sig att betala lite mera för bra kvalitet. Målmedvetet gick jag alltså förbi först de där billiga men snygga, sen de där dyra men snygga och ännu de där dyra men lätta för att hitta de där varma som tål både slask och -25 grader. Vad jag hittade var denna:

Joutsen

denna:

Marc O'Polo

och denna:

Canada Goose

Jag köpte inget men det börjar luta mot jacka nummer tre, helt enkelt för att de verkar tåliga. Nån som har erfarenheter?

Anyway, jag tyckte att det redan var häftigt i sig att jag kunde ta mig till stan och tillbaka och gå nästan som alla normala människor!

Nessun commento:

Posta un commento

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...