lunedì 12 agosto 2013

Bu-måndagen

Nä nu hörni. Regn, vind, möte efter möte och skor som skaver, det är nåt som förstör även den muntraste dagen. Och när det dessutom råkar vara en måndag så blir det ju lite extra bu.

Och att det ska vara så svårt att hitta nåt att äta. Ursäkta nu Valintatalo men av sju olika nudelsorter kunde väl en vara glutenfri, va? Och måste man sätta soja i spaghetti då? Min 30 minuters lunchpaus spenderade jag med att läsa ingredienser på paket efter paket mellan hyllorna i Valintatalo. Det enda i hela butiken som jag hittade var avocado och getost och så konstaterade jag att om jag vill ha nåt varmt i mig får jag lov att äta bovetenudlar som jag hade gömt längst bak i skåpet på jobbet för de smakar allt annat än gott.


Avocado-getost-bovetenudlar skulle kunna vara riktig hipsterlunch om det inte smakade så illa.

Så lär jag mig aldrig och äter godis när jag helt enkelt inte tål mera bovetenudlar att fylla magen med, och som jag väl vet får jag ju ont i magen av godis, och egentligen är det ju inte så gott heller, men jag börjar känna mig ganska ledsen vid det här skedet. Och efter jobbet tar jag mig till Stocka för att leta efter getyoghurt, som de förstås inte har och inte har haft på tre veckor, och som inte finns i nån annan butik i Åbo heller, och så står jag tjugo minuter framför müslihyllan och försöker hitta nåt som går att äta med mandelmjölk och som inte innehåller allt det som jag inte får äta. Nej, det hittade jag inte.

Nessun commento:

Posta un commento

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...