lunedì 2 settembre 2013

Superstition?

Nu tänker jag tala lite om smink. Det är något jag har varit ytterst ointresserad av hela sommaren - min hud mår sämre än när jag femton och naiv, tack vare den envisa magen - men Chanels höstkollektion var något som jag inte klarade av att gå förbi utan att stanna och beundra en litenliten stund.

Bilden från chanel.com

Under våren och sommaren har jag ändrat på en hel del saker i mitt liv (jess ni har rätt, det är magen vi tackar igen). En av dem är kosmetika och hudvårdsprodukter: det hela började försiktigt med kokosolja och nu har jag ett smalt men beprövat urval av oljor som både rengör och ger fukt. Enkelt, ekologiskt och förmånligt. Men medan jag under de lata sommardagarna inte har kunnat bry mig mindre om att "kämpa mot den naturliga skönheten", som min pappa skulle uttrycka det, kommer verkligheten oundvikligen emot en när det nu helt på riktigt är september, jag försöker se representativ ut på jobbet och den fina sommarbrunan sakta börjar försvinna.

Så det är alltså i denna stund som jag ser Chanels "Colleciton Superstition" och kan inte annat än sucka av beundran. Kolla på de otroligt läckra nagellacken! Eller ögonskuggan! Och läpparna då! Nej, tydligen är inte hela jag såld på ekologiskt, naturligt och enkelt. För ibland är det bara så himla kul att sminka sig.

Nessun commento:

Posta un commento

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...