mercoledì 22 gennaio 2014

Vegedagen

Utan att desto mera ge några nyårslöften tänkte jag här för nån vecka sen att det ju inte skulle vara så dumt med lite mindre kött och lite mera grönsaker på menyn. Egentligen kom tanken från att jag under julen upptäckte att jag inte över huvud taget hade lust att äta gris (den något desperata sambons många uppmaningar till trots); det kändes inte alls bra. Det som däremot känns bra är grönsaker i alla former, och så småningom ledde det här till "en vegetariandag i veckan"-dieten.

(Oh yeah, ni kan bara ana hur jag ställer till det för sambon här hemma. När jag full av inspiration introducerade konceptet för honom konstaterade han torrt att han nog starkt rekommenderar att den där vegedagen är onsdag när han är borta på körövning hela kvällen.)

Nåja, när min diet redan från början är smått begränsad kan det ju vara att det här inte kommer att funka så bra. Men idag har jag fått god fänkålssoppa i trevligt sällskap på Mami till lunch och improviserat en fantastiskt god zuppa di fagioli till middag och är full av entusiasm för gröna onsdagen-dieten.

Nessun commento:

Posta un commento

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...