martedì 2 agosto 2016

Det oändliga utbudet på nätet

Ja ni, höstterminen har kört igång hos oss med jobbstart (!) för egen del och snart dagisstart (!!!) för sonen. Ännu i augusti hänger pojkarna här hemma, sen får vi börja passa alla jobbgrejer enligt dagisets schema och vabba hemma. Har jag förstått.

Jag har stressat något fruktansvärt över sonens höstgarderob och dagisutrustning. Det har ju funnits sommarrea överallt, det är nu som de här tekniska plaggen och varma skorna ska fyndas! Och så har jag plötsligt blivit en grym onlineshoppare. Hittade några otroligt läckra utländska barnklädesmärken och märkte att det här ju aldrig kommer att ta slut. Sedan fattade jag att leta efter några plagg från min egen behöver-lista och insåg att man ju också kan få damkläder och -skor levererade i närmaste Siwa.




Sonen har representerat hela sommaren i Le Petit Germain (och hatten från gamla goda Zara). Hittade märket via Instagram och föll direket för deras färgskala, dessutom har jag varit nöjd med kvalitén. Ser barnsligt mycket fram emot deras höstkollektion. Och hans skor då... Googlade i en evighet och beställde till sist via Menthe et Grenadine, och har inte ångrat en stund!


Visst är det härligt med plagg som man blir otroligt glad av att se? Varje gång det har regnat den senaste månaden har jag jublat lite grann för det betyder att jag får bära min nya gula regnjacka!



Mina gamla jeansshorts gav helt enkelt upp så började akut leta efter ett par nya i butikerna. Till sist loggade jag in på Zalando och hittade ett par som jag vågade klicka hem. Fattar inte att jag dessutom lyckades få storleken rätt! Sen började jag känna mig så modig att jag beställde ett par sandaler från Salt-Water – också ett Instagramfynd som jag hade sneglat på en stund. Har sökt motsvarande modell i butikerna i några år och kan konstatera att de här är precis vad jag ville ha.

Och den senaste nätbeställningen: några färggranna sjalar från Carlota Barnabe, tre för sonen och en stor gul för mig för att de hade -50 % på allt och för att gult tydligen är plötsligt min nya favoritfärg.

Nessun commento:

Posta un commento

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...