lunedì 17 aprile 2017

Den blomstertid nu kommer





Magnoliablomningen har varit som finast nu i början av april. I Altstadt finns ett fint magnoliaträd som jag misstänker jag visade för er också i fjol – men det är bara så mäktigt! Här i våra kvarter finns det också ett par magnoliaträd som jag följt under mina vagnpromenader. Så snyggt med blomstrande magnolior framför gamla vackra hus!








Det här ena huset är bara så fint. Allt från den grönskande gården med vilt växande liljekonvalj, murgröna och förgätmigej till det mäktiga magnoliaträdet, det ståtliga järnstaketet och de fina statyetterna vid husgaveln är nästan sagolikt!

Och körsbärsträden då? De har precis slagit ut, trots det ovanligt kalla vädret. Jag beundrade blomningen i Japanska palatsets trädgård på Neustadtsidan om Elbe förra veckan.




Nessun commento:

Posta un commento

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...