giovedì 9 settembre 2010

Modetankar

Ny årstid, ny säsong, nya stilar. I Italien kom min stora existentiella kris med vårmodet: då gällde det att välja vem man röstar på i riksdagsvalet, vad man har för parfym och vad man vill studera. Allt detta medan det italienska vårmodet anlände i skyltfönstren och jag visste inte längre vad jag ville ha för kläder. Livet är så mycket enklare om man vet vad garderoben saknar!

Nu är det ju nog lite annat. Någon slags förändring har jag anat redan en tid, det där med ljusblå sänglinne ni vet. Och det behöver nog inte vara nån dålig sak; man blir ju äldre och mognare och får väl ändra stil med tiden. Men frågan är:
Är detta för tantigt? För jag blev förälskad i sidan när jag såg den på Stockas Premieretidning: helheten är ju jättestilig. Men när man tittar på de enskilda plaggen verkar de kanske lite tantiga. Men de har ju en vacker ung flicka som modell. Men ack vad svårt.

Grejen är den att jag har tänkt skaffa en tröja med pärlor redan länge, det har bara inte blivit av för Benetton slutade sälja sådana i Finland. För två veckor sen provade jag en i Ljubljana men då tyckte smakrådet att den nog var lite väl tantig, kanske. Men beror det inte på vad man kombinerar det med? Och visst behövs det nåt annat också för att vara tant? Jag har lite svårt att tro att en tröja med pärleknappar skulle kunna göra en 22-åring till en tant.

Samtidigt tycker jag att jag nu om nånsin har rätten att klä mig lite tantigt: jag har ju en 30-årig soon-to-be-sambo, tre rätt så vuxna jobb och ett bostadslån. Vad har man för nytta av vuxenpoäng om man inte får bära en tröja med pärlor!

Stockas sänglinne imponerade också.
Too bad att det inte var det förmånligaste lakanet i Stockas sortiment, eller att det inte finns i Åbo över huvud taget. Eller det är kanske bara bra.

Dessutom har vi ännu inte löst dubbeltäcksdiskussionen; vi kan nog båda vara rätt så envisa och det här tycks vara frågan där ingendera vill komma emot. Men come on, det är ju så mycket skönare med dubbeltäcke! Och billigare också när man inte behöver köpa flera mindre lakan. Och det ser snyggare ut.

1 commento:

  1. Ooo Stockas tidning va ju helt BÄST alltså! Stövlarna e såååå fina o med pärltröjor kan vi vara tantiga tillsammans! :) Så I say kör med vad du själv tycker e fint, vi e ju inga tonåringar mera, tack o lov.

    Terv. nimim. söker en 30+ trevlig kille att sällskapa med ;)

    RispondiElimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...