mercoledì 18 maggio 2011

En till onsdagskväll

Jag råkar ju då höra till en grupp människor som blir utan sambo varje onsdag. Det brukar firas med spenat (som sambon inte gillar), rödvin och studier-ish. Således har jag idag tagit en tre timmars tupplur, tömt diskmaskin, skrivit hälften av skoluppgiften och facebookat helt massor.

För övrigt gillar jag körsång. Jag har haft mina ups and downs med Flora - mest beroende på diverse uppdrag som man samlat på sig - men ibland måste jag bara konstatera att körsång är supertrevligt. Helgen spenderades i Helsingfors med en annan damkör och hujuj vad det var roligt att sjunga något annat och med nya, trevliga människor! Det känns som om jag faktiskt hade lärt mig något om min röst under det senaste året, liksom att inte spänna hakan och att skilja på artikulation och fonation och att använda både mag- och ryggmuskler och att sjunga med bröstklang. Jee för sånt!

Just nu är körsång också tröstande. Temat för den här månaden är allt kött är hö och blomstren dö och tiden allt fördriver, blott Herrens ord förbliver.

1 commento:

  1. Det är kul med körsång säger en som också är upptagen varje onsdag. :)

    Förresten, vilken annan kör sjunger du i nuförtiden?

    RispondiElimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...