domenica 29 maggio 2011

Feelishelg

Oj vad livet är skönt just nu! Under den här helgen har jag gjort bara sånt som är roligt. Ja och städat, men egentligen var det också lite roligt för man hann städa ordentligt för en gångs skull och det blev ju verkligen fint. Men det viktigaste är att jag inte stressat för nånting över huvud taget, och det kan jag säga att känns främmande men ack så skönt.

Så efter masshandlande på citymarket igår blev det städning för hela slanten med efterföljande bastu. M lagade god chili (con carne) till middag och jag blev inspirerad att baka bröd till chilin. Idag handlade vi krukor för lavendeln och citrusträdet och planterade om dem, också smultronen (både dem som vi sått själv och dem som jag hämtade från Plantagen när jag nästan gav upp hoppet) fick ett nytt bo i vinlådan. Dessutom borrades det hål i balkongväggarna igår så att hängmattan nu kan hängas upp (vädret har dock inte direkt varit hängmattevänligt den här helgen). Och eftersom det blev över jäst från brödet igår tänkte jag att det skulle passa bra med bulla; 32 stycken systrarna Bergenströms "lyxiga vegabullar" blev det (med en massa kardemumma) och oj vad de var goda!

Ordning och reda på balkongen!

Smultronslådan

Medelhavshörnet med den postmoderna lavendeln

Lyxiga vegabullar

Nessun commento:

Posta un commento

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...