giovedì 23 giugno 2011

Den som söker, han finner?

Usch och pust vilket väder. Min favoritmotion bära-tunga-matpåsar-från-Stocka-uppför-Kaskisbacken kom på level 2 idag när man skulle balansera med paraplyet och de tunga påsarna, utan att få genomblöta skor.

Men sen till dagens problem. Jag sökte genom hela salutorget idag utan att se ens en minsta rabarberbit. Hur ska det nu bakas rabarberkaka? Varför har de förresten aldrig rabarber på Stocka? Tänker alla att eftersom rabarber växer som ogräs hos dem som har en egen trädgård att de som bara har en liten (...nå lagom stor är den) balkong dit det inte ryms någon rabarber inte behöver rabarber?

Nå jag tröstade mig genom att fynda en snygg klänning på Stockas förhandsrea. Nu skulle min sambo tjata att jag ju äger tusen svarta klänningar men han har helt fel, jag äger faktiskt bara fem och den här är inte alls lik dem. Dessutom är han i Santa Fe så jag tycker att han inte får säga sitt i det här.

2 commenti:

  1. Hur tidigt var du på torget? Kanske har folk redan köpt upp allt? För det borde nog finnas helt gott om rabarber den här tiden av året.

    Jag ska också baka en rabarberpaj med maräng "topping" (ett halvt år i utlandet och jag kan inga språk mera...) för midsommarn! :)

    Ha en bra helg, kram!

    RispondiElimina
  2. Jag var vid tretiden på eftermiddagen - de har nog alltid tidigare haft rabarber vid den tiden. Men för att ännu göra ett försök steg jag upp tidigt på fredag och begav mig till torget på nytt, bara för att . Nu vågade jag fråga några försäljare som sade bland annat att de var för små eller att de inte hade hunnit med... Så det blev ingen rabarberpaj för midsommaren! Men hoppas din paj blev god :)

    RispondiElimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...