venerdì 6 luglio 2012

Pizzafredag

Jag har börjat fira pizzafredag (när man gjort nåt två gånger är det en tradition, som alla ju vet): fredagslunchen hämtas numera från nya Pizzarium i Guldhuset i Hansa. Petra hann redan prisa deras pizzor i sin blogg och jag tänker ansluta mig till den glatt berömmande skaran - om ni inte testat stället ännu, gör det!

bilden från eat.fi
Utöver himmelsk god pizza får man utmärkt kundservice på italienska. Grundidéen är att de säljer pizzabitar - pizza al taglio som det heter i Italien - men det är inte PizzaHut det är frågan om, nej, för de här pizzabitarna är verkliga konstverk med de godaste råvarorna och en härligt knaprig och luftig pizzabotten.

Ja, den observanta läsaren märker att det är flera inlägg på sistone som handlar om Italien. Det börjar vara länge sen jag sist besökt landet och längtan bara växer. Pizzafredag är då ett utmärkt sätt att få lite italiensk stämning i Åbovardagen, tycker jag!

1 commento:

  1. Ååh vilken fin idé med pizzafredag! Och Pizzariums pizzor är faktiskt jättemums :)

    RispondiElimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...