domenica 2 febbraio 2014

Söndagsbagaren

Något som jag definitivt har saknat under den senaste tiden är att baka. Min kära surdeg är länge sedan död; vid något skede googlade jag lite på glutenfria surdegar men det hette att de skulle matas varje dag vilket är lite väl ofta för min vardag. Jag hoppas att min mage vid nåt skede hittar en balans igen så att jag kan fortsätta med surdegsbakningen.

Men idag testade jag en färdig mix på glutenfria semlor, och de blev förvånansvärt goda! Framför allt njöt jag av att baka - att jobba med händerna, känna hur degen ändrar konsistens, måtta och smaka av.


Så när semlorna var klara var jag fortfarande inspirerad och fortsatte med något improviserade kardemummabullar på glutenfri mjöl, kokossocker och sojamjölk. Ja, det gäller bara att hitta nya lösningar...


Smaklig söndag på er!

Nessun commento:

Posta un commento

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...