venerdì 25 febbraio 2011

Åh, jag börjar nästan sväva

När man vaknar med migrän en grå februaridag och har fullspäckat program 8.15-21 vill man bara krypa tillbaka under täcket och radera dagen från almanackan. Men i dag var jag modig och steg upp trots allt detta. Ärlighet varar längst.

Det finns fyra saker som man kan göra för att bli på bättre humör: sjunga, shoppa, jumppa och dricka skumpa (alltså herregud det rimmar ju :D). Och när jag gjort ALLA dessa under en och samma grå februaridag har min gråa februaridag blivit absolutely FABULOUS och mitt migrän försvunnit spårlöst!

Dessa var vad jag fyndade på Muotikuus rea och visst är de ljuvliga. Jag sku ju inte shoppa utan jag var på väg till jobbet från sånglektionen, där jag äntligen hiffade lite bättre vad det innebär att sjunga bel canto. Muotikuu ligger ju precis där på vägen och när jag märkte att de ännu hade rea bestämde jag mig hastigt att bara lite kika in...

Och det var ju inte skorna jag först lade märke till utan ett par snygga och ordentligt rabatterade jeans som - oh my - var precis min storlek. Och när jag speglade mig i jeansen bongade jag de gyllene skorna och blev dubbel-trippel-glad.

Och jag får ju lite gratta mig för nu är vår tidning äntligen i tryck (läs mera på Åbo musikfestspels blogg) så de här är mina tidningsskor (eller, well, jag fyndade ett par väldigt bekväma och välsittande reaklackisar i går som jag döpte till tidningsskor men de kan kanske vara de praktiska tidningsskorna som jag bär sen på jobb på sommaren och de här är de gyllene tidningsskorna som bara är helt fab och dessutom passar in i vårt ljustema på festspelen ;)).

Och sen var det jumppa på schemat och ack vad det var skönt. Ni vet, ingen svettas-hoppa-lyfta-på-vikt-jumppa utan bodybalance som är yoga, tai chi och pilates i en välkoordinerad blandning. Tummen upp.

Tyvärr måste jag hoppa över kvällens fest pga sjukfall och extra jobbtur på kvällen men tack vare diverse födelsedagar hit och dit har vi faktiskt en öppnad rosé-champagne i kylskåpet så jag liksom överlever. Och sen har jag ju den givna feelismusiken. Åh, jag ville gärna önska åt alla gyllene skor!

Nessun commento:

Posta un commento

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...