mercoledì 16 febbraio 2011

En underbar dag!

Utöver att det är en till solig dag idag är det också min födelsedag! Och oj vad jag har haft en bra födelsedag så här långt.

Men först måste jag visa er vad som parkerades utanför vårt kontorsfönster igår. Precis vad man behöver en tisdag eftermiddag tio minuter innan man får gå hem.



Och sen till idag. Dagen inleddes med frukost i sängen - pancakes & maple syrup!



Så här ser det ut i vårt köksfönster. Snyggt.

Efter en intressant föreläsning i Italiens historia (medeltiden, inkvisitioner and stuff) var det den sista bokföringen för Otto och jobb som gällde. Sen tog jag en sväng på stan och grattade mig med en ny skarf, nytt nagellack och, inspirerad av Petra, "Eat, pray, love", som efter de första 30 sidorna faktiskt verkar vara ganska bra!

Nu väntar jag på att mästerkocken ska hem från körövning, här har det nämligen förberetts nån superhemlig och antagligen supergod middag (kylskåpet skvallrar att den innehåller jordärtskockor, anka och kvarg, vad kan liksom gå fel?). Och vad gör man när man väntar på att sambon ska hem från körövning? Jo, man dricker prosecco!

Dagens feelismusik: Celeste Aida sjungen av Pavarotti. Patetiskt men ack så BRA!

1 commento:

  1. Ljuvligt, Inka-Maria you're my kind of girl, du vet hur man njuter av livet!

    Grattis ännu en gång och ha en super middag med monsieur le chef M.

    ps. På Brysseloperan La Monnaie går just nu Parsifal. Men ingen vill se den med mig... :(

    RispondiElimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...