martedì 22 febbraio 2011

Dagens fynd

Idag har jag varit trött, oproduktiv, trött, oinspirerad, trött, stressad och - sa jag det ren? - trött. Det ska bli lättare nästa vecka när jobbprojektet är avslutat men nu är det bara det som gäller så alla skoluppgifter får liksom mogna, och bli flera förstås, så att man bara inte heller i misstag skulle slippa stressen i framtiden.

Men dagens sol: Café Voltaire på Aningaisgatan. Jag har aldrig tidigare besökt stället trots att jag går förbi där ofta, jag har bara alltid tyckt synd om det för det verkar mysigt men ligger nog på den sämsta tänkbara café-platsen i Åbo, vid Aningaisgatan. Men vet ni vad: trafikbullret hörs inte in! Utan där finns det en très charmant man som är supertrevlig och inspirerande och som berättar allt om franskt kök och viner om man bara hinner lyssna. Och maten, ja, den var god. Je recommende!

Nessun commento:

Posta un commento

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...