giovedì 9 febbraio 2012

Nörden

Haha, nu skrattar till och med jag åt min nördighet!* Efter en 14 timmars arbetsdag skulle man tro att jag inte ville göra något hellre än att bänka mig i soffan med favoritprogrammet och ett glas vin i handen men nej, jag hade ju läxor i latin. Och för att inte nöja mig med att översätta en text om inbördeskriget i Rom efter Caesars död gjorde jag två extra övningar om passiv, bara för att det nu känns som att jag inte helt greppar det här med passiv och för att jag uppenbarligen inte har bättre saker på mig att göra mitt på natten än att plugga latin. Till mitt försvar säger jag att latin faktiskt är jättekul (hur många av er har testat??) men jag medger att det knappast räknas som en bra ursäkt att gäspa morgondagen igenom. "Tuff natt, vad?" "Jo alltså det där med passiv futurum var nog bara så fascinerande."

*Min sambo gör det som en regelbunden hobby.

Nessun commento:

Posta un commento

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...