giovedì 8 marzo 2012

Vår, blommor och kvinnor

Roséskumpa, blommor, lunch och vårsol.

Kvinnodagen till ära har jag förutom jobbat och skrivit skoluppgifter också köpt nya, våriga underkläder och druckit riesling till den fantastiska kvinnodagslunchen sallad med kronärtskocka och "chèvres au lard". I dag känner jag att jag kan, att jag har ambitioner, att jag är vuxen, att jag njuter av att vara kvinna. Och så är jag otroligt tacksam för de kvinnor som har haft det sämre än jag bara på grund av att de är kvinnor och som har kämpat för sina rättigheter; som har sett till att jag får jobba och studera, drömma om en egen familj och samtidigt ha ambitioner inom yrkeslivet. Och så tänker jag skicka varma tankar och många kramar till de otroligt starka kvinnor som jag känner, som till exempel fammo. Allt medan vårsolen lyser och välkomnar våren. Heja vi!

Nessun commento:

Posta un commento

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...