giovedì 14 giugno 2012

Operaturnering

Följande dag på kaffepausen låter min något trötta idé från igår fortfarande ganska lysande i mina öron och så börjar jag spinna vidare på tanken. Tänk om man hade EM och VM i opera? Två lag som försöker imponera på publiken och en domare som blåser i sin pipa om nån tacklar en motståndare lite för hårt eller drar den andra i skjortan? En läktare full av fans som sjunger med i de trallvänligaste ariorna? Och förstås extra noga regler för offside.

(Säg till sen när ni tycker att jag har sysslat alldeles för mycket med opera och fotboll.)

2 commenti:

  1. Ooohh jaaaa jag gillar den här tanken! Tycker det är en superb idé! Jag sku genast köpa biljett till OperaVM!

    Ja, o så kunde man ju också ha nån sorts Champions League där olika kompanier skulle tävla mot varandra: The Met vs. Opéra nat. de Paris! Eller Nationaloperan vs. Kungliga operan! :D (landskamp!!!)

    RispondiElimina
  2. Haha, vi måste spinna vidare på det här! Champions League låter som en ypperlig idé. Vem vet, kanske det om några år är vi som får producera en opera-VM :D

    RispondiElimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...