martedì 8 gennaio 2013

Wonder-plagget

På Stefanel i Venedig för några år sedan skulle jag prova en kjol. Den mycket hjälpsamma expediten tyckte att jag även ska pröva kavajen som hörde till samma outfit och jag var misstänksam - egentligen har jag länge tänkt att kavajer och blazers inte är min stil. Men sedan den dagen har jag lite smygletat efter en motsvarande kavaj och för nån vecka sen hittade jag en som var tillräckligt nära på Zara.

Och vilken räddning det plagget är! Som till exempel i morse när jag insåg att det kommer att regna slask hela dagen och valde därför gummistövlar och jeans (del tvåhundrafem av att ha ont i magen: sluta äta och så går du ner i vikt så att du bara har ett par jeans som hålls uppe), som ju definitivt inte klassas som office outfit. Men en svart kavaj och lite läppstift gör under, märkte jag. Och så kan man dessutom hoppa i varendaste vattenpöl.

Dagens inspirationsbild från Pinterest:

2 commenti:

  1. Äsch, har fortfarande inte köpt gumpare!

    Men kavajer i sin tur hör till basgarderoben, snygga, stiliga och smarta! Den där på bilden är jättefin :)

    RispondiElimina
  2. Haha vet du, jag tänkte så på dig och dina kavajer när jag skrev inlägget :) Jo bilden är supersnygg!

    RispondiElimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...