martedì 26 marzo 2013

Den lediga tiden då

När jag nu har varit sjukskriven i snart två månader börjar folk sådär försiktigt fråga mig vad det egentligen är som jag gör under dagarna. Inte så mycket, egentligen, är väl svaret. Nu när det har varit soligt har jag spenderat mina eftermiddagar på balkongen med en bra bok och en kopp te (ja, jag har faktiskt fått lite färg på ansiktet!). Och nej, jag har inte haft sovmorgon varje morgon utan har faktiskt stigit upp med solen (eller ja, numera lite senare). Och så har jag försökt få något gjort varje dag; ni vet, "idag ska jag tvätta kläder" eller "idag ska jag på sånglektion". En sak per dag, liksom. Ganska skönt.

Det som jag inte förstår är att hur jag får tid med allt detta sen när jag äntligen får jobba igen. Hur tidigt måste jag då stiga upp för att hinna dricka kaffe, spela Wordfeud med svärmor, göra yoga och läsa tidningen?

(Nu för att det här inte ska låta som att jag bara har haft semester här i några månader måste jag tillägga, så här inom parentes, att jag också har känt mig väldigt, väldigt trött på grund av konstant magont, och att det nog är därför som jag inte orkat med mera än en sak per dag - och som jag har läst The Great Gatsby och The Innocents och inte gradulitteratur. Så det så, ifall nu nån funderade på det.)

Nessun commento:

Posta un commento

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...