martedì 30 luglio 2013

Ett litet tisdagsprojekt

"Jag kan själv." Alltså suck vad det sku vara lätt att vara nån annan ibland, och inte vakna den sista semesterdagen med den klara idén "idag ska jag alldeles själv flytta på bokhyllan i arbetsrummet". Eller inte vara så sjuttons pedantisk att man dessutom ska dammsuga varendaste bok, och I tell you, vi har många böcker.


Men det var ju den sista semesterdagen så humöret var på topp även då när jag skulle krypa mellan hyllorna för att slippa på toaletten, eller när jag insåg att hyllan ju inte direkt var lika lätt som jag hade föreställt mig, eller när det framför allt gick upp för mig att det helt enkelt inte finns rum för att svänga hyllan utan att skruva isär den (detta efter att jag hade kommit halvvägs med att flytta på hyllan, sedan flyttat lite på skrivbordet, och sen lite på hyllan igen, och sen lite på skrivbordet, you get the picture).


Men rätt hade jag, för jag kunde ju själv! Och snyggt blev det! Och jag tror bestämt att den första arbetsdagen i morgon kommer att firas med århundradets värk i ryggen.

Nessun commento:

Posta un commento

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...