domenica 14 luglio 2013

I want to ride my...


Ja, jag har beställt mig en cykelhjälm! Som inte ser ut som en cykelhjälm. Efter några turer till Intersport, Stadium och vad de nu heter (sportbutiker är inget jag skulle kalla för "my area of expertise" precis), plus några timmars aktiva surfande, har jag kommit fram till att 99 % av alla världens cykelhjälmar är gränslöst fula. Och även om jag mycket väl vet att det motbjudande utseendet är världens sämsta orsak att inte bära cykelhjälm känner jag mig själv så pass väl att jag vet att jag då skulle låta bli att använda hjälmen, eller sluta cykla helt och hållet. Så nej, det var inte den billigaste hjälmen, men jag ser fram emot att få den!

Så nu är det bara en ordentlig cykel som fattas (de senaste somrarna har det varit mommos gamla Nopsa Picnic som har tagit mig fram men som onekligen börjar vara i akut behov av allt möjligt fixande). När jag nu väl har töjt på budgetgränserna med hjälmen har jag med detsamma också gått och förälskat mig i en Pashley-cykel. För visst behöver man ju en lädersadel!

5 commenti:

  1. Själv har jag förälskat mig i Crescents Lisa. För visst behöver man en prickig sadel :)

    RispondiElimina
  2. Haha, den är faktiskt riktigt söt! Intressanta bloggar du har förresten :)

    RispondiElimina
  3. Jag läste nyss om den här cykelhjälmen: http://www.hovding.com/en/
    Lät väldigt intressant, o den passar ju lätt även den mer kräsne! :)
    /Sara

    RispondiElimina
  4. Sara, de är nog jättesnygga - hela konceptet med "hjälm" blir ju lite annorlunda! Hoppas att de blir vanligare och därmed lite förmånligare också... Än så länge är jag supernöjd med denimlippisen som kom förra veckan :)

    RispondiElimina
  5. Jo, det skulle nog inte skada om priset sjönk ordentligt. Fram till dess får vi hålla oss till mer traditionella hjälmar. Kul att du gillat den nya! :) Sara

    RispondiElimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...