venerdì 20 dicembre 2013

I mörka natten i midvintertid

Semester! De senaste veckorna har varit fullspäckade med jobb och julkonserter. Vet ni, det är nog fantastiskt hur mycket energi man får av att sjunga. Framför allt när det ska vara så här eländigt mörkt och vått hela tiden.

I denna midvintertid har jag dessutom fått jobba med en alldeles härlig Luciagrupp. Min julfeelis brukar komma av att få spela och sjunga julsånger och det fick jag verkligen när vi coachade Åbos Luciakvintett. Jag lärde mig dessutom att uppskatta Luciatraditionen på ett helt nytt sätt; det är en så enkel gest, att sjunga, som gör så många människor glada. Och glädje är något som vi definitivt behöver i det här mörkret.

Så nu har jag gått och nynnat på allt från Luciasånger till Joulupuu on rakennettu (julkonserter på jobbet) och Schönberg (julkonserter med kören). Mörkret skall flykta snart ur jordens dalar.


Nessun commento:

Posta un commento

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...