sabato 14 giugno 2014

Förändring

Oo ja, det är mycket som har hänt under de senaste 1,5 månaderna och stackars lilla bloggen har ju inte alls hunnit med. Det var hektiska tider både före, under och efter körjubileum, utexaminering och dimission men nu har de flesta examensblommor blommat ut, champagneflaskorna har hittat sina platser i vinskåpet, gradun står på sin plats i bokhyllan och livet kan återgå till det normala. Det är ju fotbolls-VM på gång och allt.

Eller normala och normala. Vad är det normala nu egentligen? Mitt i allt inser jag att det här blir en sommar av förändring - visserligen en förändring som jag har sett fram emot och vetat att ska komma. Men det betyder inte att jag skulle vara förberedd. Fast egentligen tror jag att hela innebörden av att ha en röd magisterexamenspärm i skåpet kommer att klarna först i augusti när jag för första gången på vaddå 20 år inte behöver förbereda mig inför ett nytt skolår. För att inte tala om alla tisdagskvällar som jag inte ska spendera på körövningar.

Så visst är det sentimentalt. Men den mest dominerande känslan just nu är ändå en känsla av frihet. Jag känner mig lätt som en fjäder, fri att göra precis vad jag vill. (Vilket egentligen är en absurd känsla, för jobbet fortsätter ju som vanligt, och vem påstår att jag inte har fått göra vad jag vill tidigare?) Och på ett märkligt sätt mogen, som en legitim del av det vuxna samhället där folk har röda examenspärmar i skåpen och inte balanserar mellan jobb och studier.

Men här ännu en samling av instagramfoton från den senaste månaden:

Florajubileum och avsked. Och en Floralilja!

Lyckad körkeikka i Esbo och nya identiteter.

Sommaren har kommit till Åbo! Så även en ursnygg champagnecooler!

Och så växer det på vår balkong som vanligt.

Snygga examensblommor

Nessun commento:

Posta un commento

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...