mercoledì 25 giugno 2014

Alla dåliga ting är tre

Först faller Italien ur fotbolls-VM. Visst, de spelade inte så bra, konflikter inom laget, Balotelli är en svår person, Buffon var skadad, och så vidare. MEN så fick de också ett orättvist rött kort och så kom en spelare och bet Chiellini i nacken utan något som helst straff. Bu.

Sedan röstar man ner förslaget om en jämlik äktenskapslag inom lagutskottet. Hur korkad och trångsynt får man vara? Vilken del av kärlek är det som de här människorna motsätter sig för? (För övrigt tycker jag att ni alla ska se Stephen Frys fantastiska dokumentär om homofobi på Arenan.)

Och som om det här inte vore nog går planeringen av torgparkeringen i Åbo vidare. Usch vad jag får obehag för monopolbolag och gode broder-nätverk inom den här staden. Vilken vettig människa bygger parkeringsgrotta i lera? När det finns flera tomma parkeringshallar bara 50 meter bort? (Ja men det var ju 50 meter åt konkurrentens håll, så det så.)

Så nu hoppas jag att de här dåliga tingen bara var tre och att det blir bättre nyheter i morgon. Och för att pigga upp det här sura inlägget bjuder jag på ett instagramfoto på mitt nya fabulöst guldskimrande och korallfärgade nagellack.


Nessun commento:

Posta un commento

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...