venerdì 25 luglio 2014

Turist i Åbo

Häromkvällen klagade jag över att vi inte har tid eller råd att åka på en semesterresa utomlands. Sedan insåg jag att det för tillfället är över 30 grader varmt i Åbo, att jag är ledig och att det kostar 2,20 € att åka buss till Runsala, så jag bestämde mig för att helt enkelt leva solsemesterliv i Åbo.

"Saaronniemi beach - a unique resort for those seeking peace by the sea"

Det är nu som Åbo är som bäst. Åstranden är full av liv varje kväll, och när man kommer hem från beachen är det bara att välja en av de trevliga caféerna eller restaurangerna (som dessutom blir bara fler!) för kvällen. Det här är så utomlands! För att komplettera semesterreseupplevelsen lyxade jag till det och köpte Evian-vatten och färsk ananas till beachlunch. Nån dag har jag ännu tänkt hoppa på en kryssning till Nådendal eller Erstan. Heja för sommar-Åbo!

Hemstadsturist på Runsalabussen #solhattsselfie

Nessun commento:

Posta un commento

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...