venerdì 4 luglio 2014

Semester!

Dob-ba-dee-dab-ba-dee-doh: semestern och solen stämde träff i år! Oj vad det känns skönt att inleda semestern nu när det äntligen känns som sommar. Alltså den där solen, det är grejer det.

På vår balkong går det vilt till. Tomaterna skjuter i höjden och gurkan sprider sina tentakler så att vi - again - inte vet hur vi ska rymmas dit och njuta av balkonglivet. I går trängde jag mig ändå i djungeln för att fota lite, var så goda:

Some gurka coming up!

Broccoletti

Chili

Smultron - kanske blir det flera än 7 i år?

Små små citrusfrukter...

Lavendel

Fikonträd jr.


Den vita krukan flydde undan mina föräldrars flytt och reste till Åbo. Jag tycker att den passar perfekt med den lilla svarta statyetten från Vesuvius och väggmålningen från Pompeji, min lilla antikenhörna i Åbo!


Och ja, efter bara lite fixande och flyttande går det faktiskt att hänga upp en hängmatta mitt i balkongdjungeln och njuta av sommarvärmen, de ljusa nätterna och stadsljuden (dunka-dunka från Ruisrock, till exempel). Och det är faktiskt inte så dumt att blogga från hängmattan.


Så skål på sommar, semester och hängmatta, peeps! Ha en huippu sommarhelg!

2 commenti:

  1. Jag är såå imponerad av er balkong! Folk tycker jag har en djungel på min, men du vinner nog :) Men så är min (eh, vår) bara halvt inglasad och på sjunde våningen inte långt från stranden, så vindarna är ofta lite för friska för att jag ska kunna åstadkomma vissa saker...

    RispondiElimina
  2. Oj tack snälla :) Jo, när balkongen är helt inglasad har man ju helt andra möjligheter för att odla medelhavsväxter och sånt, det är ju ett eget klimat på balkongen...

    RispondiElimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...