mercoledì 24 giugno 2015

Ett stycke dop

Sommarens hittills varmaste dag firade vi Olivens dop hemma hos oss. Det var fint och stämningsfullt och på ett visst sätt mysigt att ha dopet hemma, men lite väl stressigt (och svettigt) blev det när bebisen skulle matas, kaffet kokas och bordet dukas samtidigt. Men själva festföremålet var mestadels lugn och solig och det viktigaste var ju att alla var där och fick träffa honom.

Jag kan ibland gå lite "overboard" med festplanering. Eller: jag gillar att planera fester utgående från ett tema som löper genom det hela, från inbjudningar till dukning och så vidare. Och mitt i allt det andra stressiga fastnade jag då för ett "himmeltema" med vita moln och färggranna vimplar på ljusblå bakgrund.

Det blev en del pyssel - jag är ju ingen pysselmänniska! - och en del spända nerver, men oj så nöjd jag var när allt blev precis så fint som jag hade tänkt mig. Bakade en stor gräddtårta enligt Kinuskikissas anvisningar och lyckades definitivt över förväntningarna, med tanke på att jag aldrig bakat sånt förut. En kladdkaka som jag alltid bakar och cupcakes enligt Leilas recept fick det också bli, och sambons goda maränger förstås. Och jag blev om möjligt ännu mera förälskad i vår sambons nya KitchenAid som snällt vispade smet, grädde eller vad jag nu önskade att den skulle vispa.

Inbjudningskort: klippa och klistra
trekanter i olika färger...


Vimpelfabrik
Dopbuketten med rosor, pioner och förgätmigej


Jordgubbs- och vitchokladfyllning



Cupcakes med citron och vallmofrön

2 commenti:

  1. Sjukt snyggt! Bra att KitchenAid är till hjälp, måste någon gång komma och se hur den vispar så jag vet vad jag ska börja dagdrömma om ;)

    RispondiElimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...