giovedì 9 febbraio 2017

På små fötter

Who am I kidding – en av de definitivt bästa sidorna med att ha barn är att man får köpa (och windowshoppa!) söta små skor. Som alltid är jag nojig med kvalité och tror starkt på att läder och andra naturmaterial är det bästa när det gäller både stora och små fötter. Just nu surfar jag en hel del på lämpliga promenadskor till våren, här är några av mina favoriter!

 

Menthe et Grenadine har precis släppt modellen Valentin i en fin ljusbrun nyans. Sonens sommarskor var av Menthe et Grenadine i fjol och vi var riktigt nöjda med dem. Deras klassiska modell Augustin har jag tittat på hur många gånger som helst.



Spanska Beberlis tycks vara något av ett fenomen på Instagram och visst gör de snygga skor som ser ut att vara bra. Dessa hittade jag på Les Casse Pieds sida där jag beställde sonens vinterskor (av märket Bisgaard), servicen och den snabba leveransen får tummen upp.



Och så har vi Kavat såklart! Oslagbar kvalité, dessutom i ekologiskt läder. Överst deras klassiker Edsbro som många väljer som barnets första sko. Modellen Almunge med något kortare skaft tycker jag också är fin, och så gillar jag den lite sportigare modellen Västerby. Sonen hade höststövletter från Kavat, tyvärr var säsongen för dem inte speciellt lång men bra var de, kan verkligen rekommendera märket.

Hihi, åtminstone borde det bli klart vad jag dras till för färg! Och ja, utöver läderskor har vi också ett par Gore-Tex-uteskor som man fritt kan slänga i tvättmaskin och som tål dagisgård och lekpark i väder och vind. Men jag tycker det behövs bra promenadskor också.

Har ni några tips på bra vår-/sommarskor för tvååringar?

Nessun commento:

Posta un commento

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...