martedì 7 febbraio 2017

Projekt på stickorna

Under de här månaderna som jag inte bloggat har jag visserligen i stället legat på soffan och tittat på tv, men en annan orsak till att det inte blev några blogginlägg var att jag blev ivrig på att sticka igen. Fick för mig att sticka det absolut mest avancerade jag hittills gjort, det vill säga en playsuit åt sonen. Eftersom jag blev väldigt bestämd med att han ska bära den på julen fick jag verkligen sitta och sticka i november och december.




Och den blev så fin! Eller i alla fall om man inte observerar alltför nära :D Man märker definitivt att handstilen är ojämn och nertill är playsuiten väldigt bred eftersom jag stickade så glest i början. Och som jag fick kämpa med resårerna... Men desto mera uppskattat är plagget ju nu när jag vet hur mycket jobb och irritation det ligger bakom! Mönstret är Sandnes "Amour" och garnet är deras Alpakka Silke.



Höstens och vinterns favoritfärg har definitivt varit roströd, eller "pain d'épices" som det heter hos de franska instagramkonton jag följer. Hittade en vacker nyans i mjukt Air-garn från Drops och stickade en "pixiemössa" och en halsduk. När det sedan blev garn över började jag på en tröja som jag inte fått färdigt ännu.

Till sist några inspirationsbilder från Pinterest – som ni ser tilltalas jag av bloomers, rompers, playsuits och vad de nu heter... Så gulligt på småbarn!





Nessun commento:

Posta un commento

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...