domenica 31 luglio 2011

Om att inreda arbetsrummet

När vi flyttade för snart ett år sen kändes det väldigt skönt att ha ett rum som man inte behövde använda varje dag och dit man således kunde stoppa allt mindre viktigt, som extra stereo och en massa gamla julklappar. Men nu har jag ett behov att göra också det här rummet till ett trivsamt, enhetligt inrett rum. Inte minst för att jag har stora planer på att skriva gradu här två dagar i veckan fr.o.m. 1.9, och alla vet ju att man inte kan skriva nån bra gradu om man inte har ett snyggt arbetsrum att skriva den i, eller hur.

Jag tycker att det hela mer eller mindre börjar från ett nytt bord. Just nu har vi nämligen ett matsalsbord som arbetsbord och det har tre nackdelar: det är egentligen lite för stort, har inga lådor för pennor och annat viktigt och är egentligen inte vårt utan ska till sambos syster bara hon får sitt hus renoverat.

Eftersom jag tar inredningssakerna med största allvar har jag redan hittat det perfekta bordet. Allt annat är perfekt förutom priset. Den (i den här frågan) praktiska sambon tycker att man hittar likadana eller snyggare och framför allt billigare bord på loppisar, vilket ju är helt sant - bara vi nån gång sku besöka nån loppis. Det är väl bara att börja!

Nessun commento:

Posta un commento

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...