giovedì 14 luglio 2011

Sportendorfiner

Nu hörni har jag varit jätteduktig. De två senast dagarna har jag gått en timme tidigare på jobb, för det är lite stressigt för jag ska på något sätt hålla semester nästa vecka, och kommit hem sent och varit jättetrött. Idag kom jag hem lite tidigare, fortfarande trött, men tog mig ändå till Samppalinna för en simtur. Och det var ju så ljuvligt härligt! Jag är ju inte direkt nån idrottsmänniska, främst för att jag inte tycker om att svettas. Och för såna som inte tycker om att svettas är simning ungefär det bästa för man märker ju inte att man svettas.

Men det roligaste var, och nu ska det ramla in lite tantpoäng, att när det blev väl trångt på kuntouintiratan så testade jag på vattenlöpning i stället, och det var superkul! Jag är ingen joggare - inte bara för att man svettas utan också för att jag tycker det är ganska tråkigt att bara springa omkring - men att försöka ta sig fram i en simbassäng fylld med mommon med ett blått bälte runt sig var både bra träning och intressant; man kunde titta på folk som hoppade från hopptornet och på barn som lekte där bredvid. Dessutom kan man sola ansiktet. What's not to like??

1 commento:

  1. Vad duktig du har varit Inka-Maria! Jag har aldrig provat på vattenlöpning men som du beskriver det låter det ju ganska intressant!

    Förresten, jag borde väl också läsa den där Committed, har hört så mycket gott om den. :)

    Saknar sommar-Åbo så mycket...

    RispondiElimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...