lunedì 16 aprile 2012

Sängklädesinspiration

Jag har länge drömt om att ha en hög med dynor på sängen - ni vet, såsom de har i alla amerikanska filmer. Den underbara, mjuka king size-säng som vi hade i vårt hotellrum i New York var täckt just så med en massa mjuka, snygga dundynor, vilket gjorde att jag nu hemma blev ännu ivrigare att skapa en motsvarande kuddhimmel på vår säng.

Så resultatet av lördagens "fönster"shoppande var bl.a. två randiga kuddfodral från Gant Home som nu pryder sängen tillsammans med de andra dynorna.


Gant har förresten underbara sängkläder. Vårens kollektion heter "East Hampton Colonial Inn" och går i härliga färger och snygga mönster.



Source: gant.se via Inka-Maria on Pinterest



De stickade dynorna på den här bilden inspirerade till ett nytt stickningsprojekt. Det har varit mindre stickning nu när jag inte riktigt hittat på något vårligt att syssla med, men från samma shoppingrundan i förrgår bar jag hem också några nystan Novitas nya Hanko-garn som finns i vackra naturnära färger och som kanske blir till en dyna eller en pläd...

2 commenti:

  1. Lovely!

    Jag borde också lära mig att sticka, hänger du med nån gång till Lankabaari? :)

    RispondiElimina
  2. Ååh absolut, det gör jag gärna! :)

    RispondiElimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...