domenica 1 aprile 2012

Skomode à la New York

En sak slutade jag inte förundra mig över när vi gick längs med gatorna i New York: om man frågar tjejerna i NYC är ballerina flats in, high heels out. Och det allra nyaste verkade vara att bära ballerinor med tajta jeans eller leggings så att man viker leggingsen eller jeansen över hälen. När jag såg den första tjejen med denna moderna look trodde jag att hon hade fått skoskav och försökte lindra det med jeanstyget, men det fanns flera. Oh my.

Nå, jag fick också lära mig att det finns en hel del galler på gatorna där metrolinjen går under trottoaren, så det är faktiskt inte så lätt att gå med höga klackar. Lite roligt är det att tänka att en så praktisk sak kan få typ hela världen (som följer New Yorks mode) att bära flats.

Över lag förvånade det mig hur lite folk brydde sig om sitt utseende. Den stilmedvetna italienskan i mig grät lite varje gång en ung hip newyorkare gick förbi i flipflops och dunjacka. Och på söndagen var det tydligen helt okej att gå ut i pyjamas. Öh?

2 commenti:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...