giovedì 16 ottobre 2014

Ett litet tips och lite gnäll

Jag utförde en mycket inofficiell empirisk studie på vägen hem från jobbet idag. Under de ca 25 minuterna kring klockan 19 på kvällen när jag promenerade genom staden räknade jag alla reflexer jag såg och resultaten ser ut ungefär så här:

- alla fotgängare: 5 % bär reflex
- fotgängare som är ute med hunden: 90 % bär reflex
- fotgängare som är ute med barnvagn: 0 % bär reflex
- cyklister: 0 % bär reflex

Nu vill jag inte låta som en gnällig tant men kära människor, det är väl inte så svårt att använda reflex? Det är nämligen mörkt nuförtiden klockan sju på kvällen, och en reflex är en mycket förmånlig och harmlös grej att tejpa på armen när det är mörkt ute. För att inte tala om vilka stora problem den kan rädda från.

Nessun commento:

Posta un commento

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...