sabato 11 ottobre 2014

I storlek större

Ah, Galna dagar, tiden för lyxiga matköp och trängsel och svett och avvägande mellan "behöver" och "vill ha". I år fyndade jag dessutom en ny favoritkofta. Jag hade egentligen bestämt att jag inte ska köpa mig några kläder alls. Det är nämligen så att min mage, som ju är ett ständigt återkommande tema på den här bloggen, har fått en liten inneboende som vad vi vet tänker växa till en liten människa under de kommande knappa sex månaderna eller så. Vilket gör att jag igen har helt omöjligt att veta vilka kläder som kommer att gå på mig under den här vintern - ärligt talat vet jag ju inte vad jag ryms i i morgon.

Så där trängs jag på Stockmanns damavdelning med en hel del andra yrvakna ansikten klockan halv åtta på onsdagsmorgon och tittar något trött på alla plagg som jag inte ryms i, och vad ser jag: en varm mohairkofta i tältmodell! Och en finare blus därtill, med mycket utrymme kring midjan och snygg drapering. Och så var en ny ursäkt för att legitimera klädköp på Galna dagar uppfunnen: "de här rymmer en gravidmage".

En oskarp iPhonebild på den nya
favoritkoftan och den lite putande magen

7 commenti:

  1. Jeij, hörde om denna glada nyhet under veckoslutet. :) Så roligt, stort grattis!

    RispondiElimina
  2. Tack! Ja jag tänkte också att där sitter ni och skvallrar under övningen ;) Hoppas ni hade en kul helg!

    RispondiElimina
  3. Jo jag hörde också om det i går, så härligt! Grattis!

    RispondiElimina
  4. Jee, så fina nyheter! Grattis till er båda!

    RispondiElimina
  5. Grattisar från oss i Nykaabi! :)
    /Jenni

    RispondiElimina
  6. Tack allihopa! Haha Marina, inte väl du i alla fall, eller hur ;)

    RispondiElimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...