venerdì 3 ottobre 2014

Höstfint på balkongen

För en vecka sen gjorde sambon stordåd och rensade bort alla döda och/eller trötta tomatplantor, gurka, zucchini, morötter och chili, varefter han egenhändigt skurade golvet och tvättade fönstren. Allt medan jag bandade in ett hujsigt fint stycke om Estoniaolyckan med kören.

Så här ser det ut när man bandar skiva.
Och det känns som att vi har fått ett nytt rum! Det är ju fantastiskt roligt att ha en djungelbalkong men nackdelen är visserligen att balkongen börjar vara så fullständigt igenväxt senast i augusti att man helt enkelt inte ryms dit. Nu är det ju rena zen. Dessutom ser vi ut genom vardagsrumsfönstret och kan beundra alla fina höstnyanser i parken mittemot.

Zen på balkongen
Nu ska jag fira slutet av en av mitt livs mest hektiska men också roligaste arbetsveckor genom att i all lugn och ro njuta av kaffe och bulla på nåt skönt och mysigt ställe på stan. I morgon tar vi tåget till Helsingfors - det är nämligen släktkalas och OOOO-LIOO-LIOOOOO som står på programmet den här helgen.

2 commenti:

  1. Oh vad fint! Önskar att min balkong var lika zen som er! Blir helt klart nästa års projekt... :)

    RispondiElimina
  2. Oj tack! Och så måste vi se till att jag får besöka din balkong nångång snart :)

    RispondiElimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...