giovedì 1 gennaio 2015

Ett nytt år

Jag tror att det aldrig har känts så här pirrigt inför ett nytt år. Visst innebär varje nyår ett spännande element, man försöker lite gissa vad som kommer att hända under året, men samtidigt blickar man tillbaka på det gångna året och konstaterar att det vid nyår för ett år sen inte på något sätt skulle ha gått att ana hur livet ser ut just nu, så det är ju lite så där med gissandet.

Vissa saker vet jag ju. Till exempel kommer vi att inleda det nya året med att beställa en barnvagn, förutsatt att vi lyckas bestämma vilken modell det ska bli. Nån sorts fåtölj ska det också skaffas, och så måste vi ordna om i arbetsrummet så att den här personen som ska flytta in hos oss kring påsken faktiskt ryms hit med alla sina saker. Och så vet jag att jag bara har dryga sex veckor kvar på jobbet, vilket känns ganska konstigt.

För vad händer sen? Jag har ju ingen aning om hur livet kommer att vara under den största delen av 2015. Det enda vi vet är att det kommer att bli ett annorlunda år och att livet kommer att ändras.

Men hej, 2014 var ju faktiskt ett ganska najs år. Åtminstone jämfört med 2013 som nog fick tummen ner av mig. 2014 var ett på alla sätt soligare, kryare, positivare och mera tillmötesgående år. Och även om 2015 kommer att bli annorlunda så behöver det ju inte betyda att det ska bli sämre - nej tvärtom, 2014 har nog fixat ett fint startläge för 2015. Här mår vi bra och ser fram emot det nya året. Oliven sparkar i magen och håller med.

Januari 2014 - mera skönhet och harmoni, ja tack

Mars 2014 och en underbar skidresa

Våren kom med löparskor!

Maj 2014 och slutet på Florakarriären

Och skål för magistern!

Den underbara sommaren 2014 med sol och hav

Mycket kärlek och många bröllop år 2014 #foije

Fina stunder med kören

Hösten 2014 och roligt på jobbet

Och så underbara vänner förstås (pic via)

Nessun commento:

Posta un commento

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...