mercoledì 28 gennaio 2015

Kaffe

Jag har helt uppenbarligen glömt vilken salig dricka kaffe är. Ända sen mina magproblem har jag så gott som helt avstått från att dricka kaffe, tills jag i höstas introducerade en ny trend "söndagskaffe" och njöt lite extra av mina lugna söndagsmorgonar när man hinner koka kaffe i lugn och ro och sedan sitta i sängen med datorn i famnen och surfa på bloggar och Pinterest. Men jag har varit ganska noga med att endast dricka kaffe på söndagarna, nån ordning ska det ju vara eller vad.

Men så kom den 28 januari 2015. Trots över åtta timmar sömn tyckte min kropp att det inte var ens nära på nån bra idé att stiga upp kvart över sju. Eller halv åtta, eller kvart före åtta för den delen. Klockan åtta försökte min hjärna påminna kroppen om att det nu helt enkelt gäller att gå på jobb och kroppen bara "jag ligger nog hellre här under det varma täcket och sover, tack ska du ha". Förhandlingarna ("men du har en praktikant som sitter och väntar på dig där på kontoret" "men ser du inte att det regnar slask därute?") resulterade i att jag stannade vid det nya caféet på Auragatan på vägen till jobbet och var cool som bara den i slaskmorgonrusningen med en varm take away-kaffemugg i handen.

Och att det kan vara en så enorm skillnad. Jag hade ju trevligt på jobbet och kände mig pigg ännu på eftermiddagen. Och så var det ju gott också, rekommenderar varmt nya Bean Bar.

Foto via

2 commenti:

  1. Har hört att vissa kan få aversioner mot kaffe när de är preggo. Trogna koffeinister som helst plötsligt tycker att kaffe är det vidrigaste som finns. Låter oerhört skrämmande.

    RispondiElimina
  2. Haha :) Det hände faktiskt för min kollega. Hon hamnade att hitta på en massa ursäkter på jobbet när hon inte ville berätta om graviditeten men slutade plötsligt dricka kaffe... Lyckligtvis tycker Oliven att söndagskaffe (och random onsdagskaffe) är riktigt okej!

    RispondiElimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...