giovedì 22 gennaio 2015

Vi är med vagn!

Yes sir, låt mig presentera den nyaste prylen som tar upp golvyta i arbetsrummet som vi på något vänster ska omvandla till babyrum inom en relativt nära framtid: en Bugaboo Buffalo!



Och nej, det är INTE enkelt att välja barnvagn. Det är liksom den djupaste djungeln av alternativ, funktioner, modeller, färger, storlekar och så vidare. (Och nu låter jag förstås lite patetisk när jag säger så här, för att faktum är att vår hiss är så minimal att vi i praktiken bara hade tre alternativ att välja emellan, men det var också mer än tillräckligt.)

Men just nu känns det som att det här är en bra vagn för oss. Det roliga är att det ju faktiskt är över två månader till Olivens beräknade ankomst, så man kunde säga att vi var i god tid. Men den här gången ska jag faktiskt skylla på holländarnas effektivitet: jag beställde vagnen från en holländsk webbutik som gladeligen informerade på sin hemsida att man får rabatt om man kan vänta med leveransen i upp till 8 veckor, och då hade vi ju räknat noga hur och när vi ska beställa. Det som vi inte förutsåg var att paketet skulle stå vid vår dörr två dagar efter att vagnen var betald. Så att sånt.

Nessun commento:

Posta un commento

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...