lunedì 6 aprile 2015

Oliven

Han är här! Ja, vem kunde ana att det här lilla livet faktiskt började ge tecken på att vilja komma ut exakt på det beräknade datumet. Eller alltså inte jag, för det tog mig en bra stund att inse att det faktiskt handlade om förlossningsvärkar och inte random magont när jag vaknade på morgonnatten för en dryg vecka sedan.

Så nu försöker vi lära oss att ta hand om en liten bebis. Han gör ju inte så mycket annat än äter och sover men det känns nog helt tillräckligt det också. Äter han tillräckligt? Får han bra grepp? Varför vill han inte sova i sin egen säng? Har han sovit för länge nu? Visst andas han ännu? Borde vi byta blöja före eller efter att han ätit?

Det är alltså full mamma-mode på gång här. (Nu menar jag faktiskt engelskans "mode", även om det visserligen också är mammamode som gäller: mjölk överallt.) Inte fullt så samlade tankar för ett koherent blogginlägg. Vill ni förresten höra om förlossningen?

2 commenti:

  1. Ja, vill höra! Men en version som vi som ännu ej har fött barn men eventuellt kanske kommer att göra det en dag klarar av :)

    RispondiElimina
  2. Jee! Vad kul! Jag vill också höra :) Efter alla dessa år av sång och andningsteknik vill man ju veta ifall det
    också är till någon nytta i ett förlossningssammanhang!

    RispondiElimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...