lunedì 6 luglio 2015

Grönt är skönt

Nåja, äntligen lite sol och värme - och hujsiga växtspurter på balkongen! Olivträdet har haft ett bra år, det har blommat så fint så fint och nu finns där en massa små oliver. Och fikonträdet har blivit helt vilt och levererar stora, gröna fikon. Nu ska vi bara hoppas att de hinner mogna.



Vårsådden blev lite sen i år på grund av en viss bebis och när sommaren hittills varit så sval har det faktiskt tagit länge innan våra tomater, chiliplantor och gurka kommit upp. Men nu! Jag gillar hur det blir så grönt på balkongen. Och efter lite justerande fick magnoliaträdet en egen plats i en vinlåda i hörnet och jag tycker att det ger en ännu skönare trädgårdskänsla. Nu har trädet ju blommat ut men där sitter många fina mörkgröna blad.




Och än så länge ryms vi också bland växterna... Under de varmaste dagarna har vi även kunnat låta sonen vänja sig vid balkonglivet på en filt på golvet. Ljuset, vinden, bladen och blommorna är nog den bästa leksaken - så mycket spännande att se på!

1 commento:

  1. Ljuvligt grönt på er balkong! Har nu läst in mej på flera blogginlägg jag missat och blev så glad. Det känns som om jag är lite närmare er och er vardag, och oxå lär mej lite mer om A. Puss o kram till er, fortsätt blogga och jag fortsätter hänga med på avstånd! /sara

    RispondiElimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...