mercoledì 22 luglio 2015

Låtsas-resa

Ah, ni vet inte hur mycket jag har letat till Italien den senaste tiden. Det är länge sedan jag har varit dit, och den här evigt regniga och småkyliga årstiden som folk kallar för sommar gör att jag ganska desperat längtar till varma, mörka kvällar och den där hettan som gör att kläderna klibbar sig fast genast när man stiger ut genom dörren på morgonen.

Men det finns ingen Italienresa i sikte heller. Därför blev jag alldeles extra glad när vi impromptu bestämde oss för en sen lunch ute på Sergios i går. Det var ju - hör och häpna - soligt och man kunde sitta i solen ute på terassen. Servitören var italiensk så vi fick byta språk, och faktiskt så smakade min frutti di mare-pasta som den gör i Italien. Vårt bord stod under köksfönstret som var öppet och det hördes enstaka italienska ord därifrån alltid då och då. När sambon dessutom fick en god grappa till kaffet var bluffen nästintill perfekt. Och sonen ja, han tyckte väl att det var trist att dra tupplur i vagnen när föräldrarna låtsas de är på resa, så han fick vara med och flörta med turisterna i grannbordet.

Nessun commento:

Posta un commento

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...