lunedì 5 settembre 2016

Vardagen på cykel

Här har vi kommit in i vardagsrutinerna: sonen på dagis, föräldrarna på jobb. Sonen har inte varit direkt entusiastisk över att ha blivit dumpad på dagis, om vi säger så. Men nu när andra veckan kom igång har han redan blivit lite lugnare, dessutom är dagiset ett musikdagis och han verkar gilla deras musikstunder.

Men det som jag egentligen skulle blogga om är min nya cykel: möt Bobo!



Jag bestämde äntligen att köpa mig en ny cykel. Var ju lite slarvig med min gamla, som visserligen var gammal men helt bra, och har cyklat med min mormors gamla Nopsa de senaste åren. Eller de riktigt senaste åren har jag inte alls cyklat, men nu med jobbstart och dagishämtning blev det aktuellt med en vettig cykel med allt tillhörande barntransportstillbehör.

Och min Bobo är världens bästa cykel! Märket heter Pelago och modellen Brooklyn. Har lite tittat på dessa tidigare men konstaterat att de är dyra, men nu ville jag faktiskt ha en bra cykel som håller typ resten av livet (förutsatt att den inte blir stulen förstås...). Och när jag väl hade provkört den var jag jättenöjd. Jag har aldrig vetat att det kan finnas såna skillnader i att köra en cykel!



Och så har vi sonen i barnstolen. Det har gått riktigt bra att cykla med honom, jag älskar hur praktiskt och snabbt det är, och man kan kommunicera med honom på annat sätt än i vagnen. Plus att man inte behöver ha med vagnen förstås! Och han pekar ut omsorgsfullt alla paketbilar, bussar, lastbilar och ambulanser :)

Nessun commento:

Posta un commento

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...