venerdì 13 marzo 2015

Solen, shoppingen och mammaledigheten

I dag inleds perioden på fyra veckor då Oliven kan födas "när som helst". Med andra ord är jag nu stationerad i Åbo och har inget annat på agendan än att vänta på att förlossningen kör igång. Spooky.

Men som tur har solen också gjort sin vårentré den här veckan, och det är nog mycket trevligare att vänta på en förlossning på vår balkong där man kan läsa, dricka te, sköta blommor och sola i över trettio graders värme.

Annars också känns det som att vårt hushåll så småningom har anpassat sig till tanken att en liten en ska joina oss inom en månad. Nu borde vi verkligen ha allt vi behöver, och lite till. Jag har märkt att mammaledighet bland annat innebär gott om tid för shopping - och i och med att det mest väsentliga (typ vagn och säng) nog är fixat före mammaledigheten kan man ägna sig åt roligare saker, som till exempel babykläder. Och ja, några turer till Zara har det nog blivit, även om Oliven definitivt inte kommer att ha ont om kläder (jag tvivlar starkt på att han hinner använda allt som vi har)...


"Men han måste ju ha några coola kläder också..."
Lite mammashopping blev det också. Jackan som jag skrev om en tid sen hämtade jag hem när butiken där vi alltid handlar bjöd på 20 %:s rabatt, och en t-skjorta fastnade jag också för. Jag tänkte att texten ju kan upplevas som ett roligt skämt om några veckor, men jag kan återkomma till det...

Nessun commento:

Posta un commento

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...