giovedì 14 febbraio 2013

Inte klaga-bloggen

För det mesta försöker jag keep up the appearances här på bloggen. Det ska jobbas, bakas, stickas, städas och festas och humöret är på toppen hela tiden. Men så är det ju inte precis i det riktiga livet, och nu tänker jag unna mig ett stycke klagande.

Det är nämligen så att jag är så otroligt trött på att ha ont i magen att det inte är sant. Jag är trött på att vara sjukskriven, att inte orka göra allt det som jag skulle vilja, att inte få slutföra alla trevliga projekt på jobbet, att inte orka sjunga och umgås med vänner. Och framför allt är jag trött på att ha ont, att bli van vid att ha ont i magen, att inte kunna äta, att vara tvungen att räkna vad jag äter, att konstant fundera på mat och känna efter om jag nu är hungrig eller inte och om det nu lönar sig att äta ändå. Så snälla du som sitter vid molnkanten där uppe, tänk lite extra på min mage och få den att vara tillfreds med livet igen, jooko?

Så, där var det. Nu ska jag vara positiv igen. Och det som definitivt får mig att tänka positivt mitt i den här ont i magen-faderullan är Chanels nya nagellack som jag köpte igår - vårfärgen "Fracas" är bara helt underbart uppiggande!

2 commenti:

  1. Man får klaga ibland. Hoppas också du sku slippa ha ont längre. Enough is enough! Styrkekramar

    RispondiElimina
  2. På sin egen blogg får man klaga hur mycket som helst. Sån är regeln.
    Hoppas magontet går om snart, det är ett rent helvete att hela tiden ha ont! Kram!

    RispondiElimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...