lunedì 25 febbraio 2013

Morgonen och to do-listan

I dag har jag stigit upp kl. 5.30 och löst korsord fram till kl. 7. Jag visste att något såhänt skulle hända när jag fyller 25.

Nå nej, det var sambon som åkte på utbyte med ett tidigt morgonflyg. (Och sen var jag inte trött mera och sen kom ju Oscarsgalan på tv.) Så nu har jag hela lägenheten för mig själv i fem veckor, under vilka jag tänker göra följande:

  • sova utan att ha dragit för gardinerna
  • lyssna på italiensk morgonradio i de riktiga högtalarna
  • äta spenat och zucchini
  • inte ha smörkniven i kylskåpet (jag vet - vem har smörkniven i kylskåpet, liksom? Han säger att det är praktiskt så, för man behöver ändå en kniv när men breder smör på bröd)
Nåja, när morgonsolen så vackert gick upp för en timme sen eller så insåg jag att jag även borde
  • tvätta fönster och
  • skriva gradun färdig.
Och i stället för att ta itu med dessa med detsamma bestämde jag mig för att träna lite yoga i soluppgången. (Det finns väl en risk att jag kommer att ha ett fantastiskt rent hem och en jättevig yogakropp innan den där gradun är klar.)

2 commenti:

  1. Hahaha, jag har alltid smörkniven i kylskåpet! Tycker det är smart, då är den ju färdigt i paketet när man behöver den och så kladdar den inte ner bordet då man lägger ner den mellan användningarna. :D

    RispondiElimina
  2. Haha, här kommer det fram folks mörka sidor! :D Men locket på smörpaketet blir ju smutsigt av kniven och kladdar ner bordet när man öppnar paketet, har du väl märkt? :)

    RispondiElimina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...